درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام

بخش مشاوره کنکور:هنر >> باستان شناسی

t.me/alo_ravanshenas_ir :تلگرام " اَلو روانشناس "
  • تاریخ ارسال : یکشنبه 13 فروردین 1391

هدف

باستان شناسی از یك سو مسیر تاریخ را تعیین می كند و از سوی دیگر مادر تاریخ است. روشن كردن گذشته هر جامعه از جهت مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و یا مذهبی از اصول اساسی این رشته است. هدف از تحصیل در این رشته، تربیت نیروی متخصص و كارآمد برای بررسی و شناسایی آثار تاریخی و كاوشهای باستان شناسی در مناطق مختلف كشور، همچنین تامین كادرهای تحقیقی، فرهنگی و هنری سازمانی مربوط می باشد. رشته باستان شناسی در مقطع كارشناسی به مطالعه آثار باستانی سه دوره پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی     می پردازد. دانشجویان در طی چهار سال با آثار باستانی دوران پیش از تاریخ ایران، بین النهرین و مصر و تمدن و فرهنگ اسلامی آشنا می شوند.
کشف یک اثر جدید، هدف غایی هر باستان شناس است. هدفی که با کار و تلاش در گرمای کویر و در سرمای کوهستان و با تحمل سختی ها و مشکلات بسیار می توان به آن دست یافت. 

توانایی های مورد نیاز و قابل توصیه:
توانایی علمی: داشتن اطلاعاتی مناسب در زمینه تاریخ و جغرافیای ایران و كشورهای همسایه و همچنین تسلط به زبان انگلیسی برای دانشجویان این رشته ضروری به نظر می رسد.
توانایی جسمی: باستان شناسی با كار و تلاش در گرمای كویر و در سرمای كوهستان و با تحمل سختی ها و مشكلات بسیار همراه است. معروف است كه می گویند باستان شناسی 50 درصد روی زمین و 50 درصد زیرزمین است. به همین دلیل باستان شناسی نمی تواند برای افراد علاقمند به پشت میز نشینی رشته مناسبی باشد.
علاقمندیها: باستان شناس باید علاقمند به كار در طبیعت باشد. یعنی اگر جوانی عاشق كاوش و جستجو و كشف مجهولات و نقاط تاریك تاریخ گذشته نباشد، نمی تواند در این رشته موفق گردد.
وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر (كارشناسی ارشد و ...)
رشته باستان شناسی در ایران تا مقطع دكترا تحصیل می شود. این رشته هم در مقطع كارشناسی ارشد و هم در مقطع دكترای تخصصی در ایران تدریس می شود.

رشته های مشابه و نزدیك به این رشته:

 

براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !