درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام

روانشناسي عمومي...بهترین مشاور را انتخاب کنید

t.me/alo_ravanshenas_ir :تلگرام " اَلو روانشناس "
  • تاریخ ارسال : جمعه 14 تیر 1392
برخی از زوجین گاهی در مسیر زندگی خود ، احساس می کنند که به یک مشاوره روانی احتیاج دارند . اطمینان از اینکه یک مشاور یا یک درمانگر می تواند به آنها کمک کند و مشکل دیگری بر مشکلات شان اضافه نمی نماید ، هدف این مقاله می باشد.


در انتخاب درمانگر باید خیلی دقیق باشید . همان طور که یک درمانگرِ با تجربه کمک می کند تا درمان شوید و زندگی زناشویی سالمی داشته باشید ؛ یک درمانگر تازه کار یا کم تجربه می تواند وضعیت رابطه شما را ناسالم تر کند ؛ چون به علتِ اختلال پی نمی برد و راه حلی ارائه می دهد که شفابخش نیست.

مسئله ای که در این مجال قصد داریم مطرح نمائیم ، شاید به مذاق خیلی از درمانگرها خوش نیاید . مثلا می توان به صراحت گفت : داشتن پایان نامه تحصیلی به هیچ وجه دلیل آن نیست که دارنده ی آن یک درمانگر خوب باشد . آنها فقط از نظر قانونی درمانگر هستند ، ولی شاید از نظر صفات شخصیتی مناسب نباشند . ممکن است به اندازه ی کافی حساسیت به خرج ندهند و یا در انتقال و کاربرد آنچه آموخته اند ، ناتوان باشند.

بیشتر مردم نمی دانند یک مشاور یا درمانگر چه کاری باید برایشان انجام دهد . لذا زمان مراجعه به مطلب روان شناس ، او را متخصص و خبره می انگارند و گفتگو با او را "درمان" تلقی می کنند . بنابراین اگر درمانگر به حرفهای شما گوش بدهد یکبار هم بپرسد مثلا ( آن موضوع چه احساسی در تو به وجود آورد ) یا ( آن موضوع چه نتیجه ای داشت ؟ ) و بعد جلسه تمام شود و شما چند هزارتومان بپردازید ، موقعی که مطب را ترک می کنید با خود می اندیشید که :

درمان یعنی همین . احتمالا خیلی طول می کشد تا نتیجه ای بگیرم ، این واقعا خنده دار است ! خوب یک نوار از صحبتهای خودم ضبط می کنم سپس خودم شنونده می شوم و پولم را پس انداز می کنم !

گاهی شما در جلسات مشاوره ، موضوع را مطرح می کنید و خودتان هم به آن پاسخ می دهید . حواستان باشد که اگر مشاور از شما پرسید : ( فکر می کنی علت این موضوع چیست ؟) ، بگوئید ( اگر می دانستم که به شما مراجعه نمی کردم ، شما درمانگر هستید ، من هزینه می کنم تا شما بگویید موضوع چیست ؟



)
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !