درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام

اختلالات زناشویی و مشکلات جنسی

t.me/alo_ravanshenas_ir :تلگرام " اَلو روانشناس "
  • تاریخ ارسال : سه شنبه 30 دی 1393
اختلالات زناشویی و مشکلات جنسی موضوعات پیچیده ای هستند؛ یعنی نمی توان مرز مشخصی برای آنها در نظر گرفت. وقتی زن و شوهری در کنار هم باشند و مشکلات رفتاری داشته باشند و مشکلات رفتاری داشته باشند قطعا این مشکلات بر روابط جنسی شان تاثیر می گذارد؛ همانطورکه در صورت وجود مشکلات جنسی در روابط زناشویی افراد، مشکلات رفتاری نیز به وجود می آید.


از طرف دیگر، مشکلات جنسی هر چند از دو دسته عوامل جسمانی و روانی ریشه می گیرد اما، این عوامل در هم تنیده هستند و مرز مشخصی ندارند. عوامل جسمانی دخیل در مشکلات جنسی می تواند به اختلالات روانی منجر شود همانطور که، اختلالات روانی می تواند عوامل جسمانی به وجود بیاورد یا تشدید کند.


زمانی که ما با چنین مجموعه در هم تنیده ای سر و کار داریم نمی توانیم به دنبال علت واحد برای اختلالات جنسی بگردیم و به تبع آن درمان این اختلالات نیز با توجه به عوامل مختلف امکانپذیر است. درمانگر باید به مسایل روانی و مسایل جسمانی همراه با هم توجه داشته باشد و اساسا توصیه می شود برای درمان اختلالات جنسی یک تیم متشکل از متخصصان پزشکی و روانشناسان و حتی آسیب شناسان مسایل اجتماعی حضور داشته باشند.


با این وجود، می توان تاثیر عوامل جسمانی یا روانی را در افراد مختلف متفاوت و میزان آن را کم یا زیاد دانست. در مردان زیر 50 سال که با مشکلات جنسی روبرو هستند، نقش عوامل روانی پررنگ تر است حال آنکه برای مردان بالای 50 سال نقش عوامل جسمانی بیشتر می شود. اما در مورد زنان، بیشتر، عوامل روانی تاثیرگذار است تا عوامل جسمانی.
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !