درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام

امواج مغزی

t.me/alo_ravanshenas_ir :تلگرام " اَلو روانشناس "
  • تاریخ ارسال : یکشنبه 14 دی 1393
خطای بینایی به شما اجازه می دهد تا امواج مغزی خود را مشاهده نمایید

دو تن از دانشمندان علوم اعصاب در فرانسه نشان دادند برای دیدن امواج مغزی نیازی به استفاده از دستگاه ثبت امواج مغزی نیست ، ایجاد خطای بینایی موجب می گردد تا افراد امواج مغزی خود را مشاهده نمایند.

افراد به نوارها یا خطهای مارپیچ سیاه و سفید رنگ به شکل چرخ - (تصویر بالا) تمرکز میکنند و در نتیجه آنها در قسمت مرکز تصویر، ارتعاش یا لرزشی بصری (حالتی مانند سوسو زدن) را ادراک میکنند. همانطور که نویسندگان در پژوهش منتشر شده خود توضیح می دهند، این سوسو زدن خفیف نشان دهنده امواج آلفا ی مغز است ، که در حال حاضر در درجه اول در طول دوره آرامش عمیق بوجود می آید.

محققان ، فراوانی سوسو زدن ادراک شده توسط افراد را ، زمانیکه آنها شروع به خیره شدن به چرخ ثابت نموده بودند،مد نظر قرار دادند و آن را با امواج مغزی آلفا در حالت استراحت مقایسه نمودند ( در حالتی که هیچگونه محرک دیداری وجود ندارد). یافته ها نشانگر این بود که همبستگی بین این دو معنادار است .

در حالیکه دانشمندان علوم اعصاب به این نتیجه رسیده اند که نگاه کردن به چرخ دایره ای شکل و سپس دیدن پس تصویر آن به بیننده اجازه می دهد تا امواج آلفای مغزی خود را تجربه و مشاهده نماید، ولی هنوز مطمئن نیستند که آیا این واقعا" همان امواج آلفا است .همانطوری که دیسکاوری نیوزمی نویسد: آنها هنوز دلیل قانع کننده ای مبنی بر اینکه این سوسو واقعا" نشانگر امواج آلفا است ارائه ننموده اند.