درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام

مشاوره های کتبی سایت . . .

t.me/alo_ravanshenas_ir :تلگرام " اَلو روانشناس "
مشاوره های کتبی سایت . . .
  • تاریخ ارسال : شنبه 15 فروردین 1394
با عرض سلام و خدا قوت خدمت شما کاربر گرامی . . . اگر برای بار اول است که درخواست مشاوره کتبی از وبسایت رسمی مشاوره و روانشناسی دارید از فرم (ارسال سوال به مشاور سایت) استفاده بفرمایید و بصورت رایگان مشاوره کتبی دریافت نمایید
..
اما اگر جواب نامه ی شما در مرحله ی اول (رایگان) داده شده و شما نیاز به مشاوره های کتبی و تخصصی بیشتری دارید باید در هر مرحله از پاسخ گویی مجدد مبلغ 10.000 تومان بابت حق مشاوره هر نوبت پرداخت نمایید.برای مشاوره دوم و پرداخت حق مشاوره به صورت خصوصی در قسمت نظرات همین مطلب( نام  نام خانوادگی شماره تماس و ادرس ایمیل) خود را درج نمایید.

مزایای مشاوره اینترنتی(چت یا ایمیل) و کتبی :


1- مُراجع ( مراجعه كننده -درخواست کننده ) راحت تر می تواند مشكل خود را بیان كند.

2- مراجع ناشناخته می‌ماند. (مشاور به مراجع كد می‌دهد و برای وی پرونده تشكیل می‌دهد).

3- مرزها و فاصله‌های جغرافیایی مرتفع می‌شود.

4- درمان‌گر ناشناخته می‌ماند.

 استفاده از مشاوره کتبی اینترنتی در كمك به افراد خاص:

1- نوجوانان:

نوجوانان به دلیل ویژگی‌های رشدی خود مانند دوسوگرایی ( داشتن همزمان احساسات متضاد یا مختلط در مورد یك شخص ، شیء یا موقعیت ) ، هویت‌جویی، خودكفایی، استقلال‌خواهی و توجه به ظاهر، درخواست از دیگران را نوعی تهدید به عزت نفس خود تلقی می‌كنند. مشاوره کتبی این امكان را فراهم می‌كند تا نوجوان به راحتی كمك دریافت كند. بدین طریق نوجوان می‌تواند ناشناخته بماند و كنترل بیشتری بر بازگویی مشكل دارد.

2- افراد منزوی و گوشه‌گیر:

مشاوره کتبی، شیوه مناسبی برای كمك به افرادی است كه به دلیل آشفتگی شدید قادر به رفتن به مراكز مشاوره نیستند. تماس کتبی با یك مشاور، شاید تنها گامی باشد كه این افراد می توانند برای دریافت كمك بردارند. با توجه به قابل دسترس بودن ایمیل در جامعه، مشاوره کتبی می تواند جستجوی كمك را برای افراد منزوی آسان سازد.

3- افراد مستأصل و درمانده:

افرادی وجود دارند كه به دلیل تجربه ی یك ضربه روانی ناگهانی كه تعادل روانی آنان را به‌هم ریخته است، احساس گم‌ گشتگی ( ناتوانی در درست اندیشیدن ) می‌كنند. برای چنین افرادی مشاوره کتبی می‌تواند یك خط زندگی باشد.

4- افرادی كه به دلیل داشتن نگرش خاص ، قادر به مراجعه مستقیم نیستند:

برخی افراد به دلیل احساس غرور و شرم، از مراجعه به یك مؤسسه می‌ترسند. بنابراین مشاوره کتبی شاید تنها راهی باشد كه این افراد می‌توانند از آن طریق، كمك دریافت كنند.

مشاوره کتبی شیوه‌ای است كه فرد بدون تجربه ی روش‌هایی مانند تعیین وقت قبلی، قرار گرفتن در لیست انتظار، فاش كردن اطلاعات شخصی، كه در صورت مراجعه به یك مركز الزاماً تجربه می‌كند، كمك لازم را دریافت می‌كند.

البته با تمام مزایای مشاوره کتبی نمی‌توان آن را جانشین درمان و مشاوره رو در رو كرد.

برخی مشكلات مشاوره کتبی عبارت اند از :

ـ گذرا بودن ارتباط و فقدان تداوم

- امكان دریافت پس‌خوراند ( عكس العمل سریع ) وجود ندارد.

ـ امكان پیگیری برای مشاور وجود ندارد.

ـ فقدان نشانه‌های دیداری و غیر كلامی برای بسیاری از مشاوران دلهره آور است
انتخاب با شماست..باتشکر.